Ny avdelning öppnat i forumet, för medlemmar i Biodlingsföretagarna.
Det ligger naturligtvis en motsägelse i att man kan registrera sig som anonym. Då kunde det ju lika gärna vara fritt fram utan registrering! Men, registreringen är först och främst till för att Biodlingsföretagarna skall kunna spärra rent missbruk av forumet, eftersom sådant förekommer. Att somliga biodlare ville föra sin talan anonymt fanns liksom inte med i beräkningarna, och det kan ju inte heller ses som ett missbruk av forumet.
Tydligen finns det ett behov av ett forum för biodlingsfrågor under pseudonym. Därför kommer den möjligheten att finnas kvar. Det kommer alltså fortsättningsvis att vara fritt fram för alla att registrera sig och uttrycka sin mening, anonymt eller inte.
Men de som inte vill lägga energi på att diskutera med anonyma kollegor skall ju inte behöva sluta använda denna kommunikationsform för det. Det måste finnas plats för en verkligt seriös diskussion också! Därför har nu öppnats en ny avdelning i forumet, för icke-anonyma, betalande medlemmar i Biodlingsföretagarna. Detta är stängt för alla andra. Det är alltså en bonus för dig som är medlem.
Jag har stämt av medlemsförteckningen i Biodlingsföretagarna med användarlistan i forumet, ni som återfunnits i bägge kan nu använda det nya medlemsforumet, (efter inloggning).
Du som har registrerat dig på forumet, betalat medlemsavgiften i Biodlingsföretagarna för 2003, men inte kommer in på medlemsforumet, måste först och främst gå till ?Profil? och kolla att du inte är registrerad under pseudonym, eller med endast förnamn etc. Kontakta sedan mig.
På detta sätt hoppas jag att vi kan gå vidare i en positiv anda, istället för att stänga dörrar öppnar vi nya, för de som vill.
Hälsningar
ybadmin, Dan Levin
För att bli medlem i Biodlingsföretagarna, titta här:
http://www.biodlingsforetagarna.nu/medl2.htm