Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
07 Feb 2012, 14:22
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Medlemmar i Biodlingsföretagarna har många fler tavlor, kontakta "Admin" med meddelande (ej e-post!) (http://forum.biodlingsforetagarna.nu/index.php?action=pm;sa=send;u=2770) för access

+  Forum för yrkesbiodling
|-+  Biodling
| |-+  Allmänt om Biodling
| | |-+  Honung och diabetes
« föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] Gå ned Skriv ut
Författare Ämne: Honung och diabetes  (läst 8554 gånger)
Håkan Bernefors

Antal inlägg: 83

« Svara #30 skrivet: 07 Mar 2010, 02:42 »

Jag håller helt med Götes Lasse att diabetes är ett samlingsnamn. Vilket också gör att det som passar en person passar kanske inte en annan persons behandling.

Pia, att en person med diabetes ska behöva väckas för att ta socker/honung mitt i natten låter absurt för mig. Diabetes innebär ju att personen inte kan utan insulin/läkemedel hålla sockernivån i blod/plasma konstant låg. Att därför rutinmässigt behöva ta socker låter som personen är felinställd! Det är insulinet som tas innan sömn som sänker sockret, skulle personen inte ta insulin så blir sockret skyhögt.

P.s. Jag bad Mats radera min föregående post i denna tråd då jag inte kunde ändra på den själv. D.s.
Loggat
göte lasses

Antal inlägg: 50

« Svara #31 skrivet: 08 Mar 2010, 11:20 »

Jag håller med om att det verkar konstigt att behöva väckas, men det är olika för olika personer. en del kan ha ett väldigt svängande blodsocker

Göte Lasses
Loggat
Sidor: 1 2 [3] Gå upp Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till: