Funderar också på slungrum. Jag har sålt det hus jag hade en stor fin tvättstuga i och eftersom jag tänker gå upp i antal samhällen behöver jag nog mer "riktiga" grejer.
Då det hus vi nu har är klassat som lantbruk så kommer jag bygga en ekonomibyggnad med slungrum i. Om jag fattat reglerna rätt så verkar det viktigaste för ett slungrum vara:
Insektstät
alla ytor avtvättningsbara
möjlighet till vatten.
Hade tänkt bygga huset i flera omgångar då mitt akuta behov är ett slungrum, så först ett sådant. Med tanke på ovanstående skrivningar hade jag nog tänkt en 4 x 6 m2, för att sedan komplettera med ett lager och kanske ett rum till brevid.
Vatten hade jag tänkt lösa initialt med ett handfat/tvättho och till vatten med helt enkelt vattenslang inkopplad på blandaren och "avlopp" i ett kärl, som jag får tömma manuellt.
Detta för att senare komplettera med riktig vattenanslutning och avlopp, men hinner inte med allt på en gång.
Vad tror ni?
Kan man få ett sånt slungrum godkänt?
Har inte möjlighet att ta riktigt så dyra grejer initialt som Freddy, så någon form av maskindriven slunga 4+ ramar och manuell avtäckning. Kanske en pump.
/Håkan B.