|
|
|
|
|
|
|
|
Anders Wizping
Gäst
|
 |
« Svara #34 skrivet: 02 Mar 2010, 15:04 » |
|
Som du nog forstar sa testar jag inte for nagot. Nar bina ser friska ut, lag vinterdodlighet och dom oser in honung sa ser jag inte nagon anledning att gora det heller. Ingen ide att leta efter nagot som inte ger nagra bekymmer. Men skulle det borja bli problem sa skulle jag skalvklart gora det. MVH Anders Wizping  Ps haller med om att det behovs en upp skarpning av parningsstationerna och svensk biavel
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Anders Wizping
Gäst
|
 |
« Svara #35 skrivet: 02 Mar 2010, 15:05 » |
|
Glomde tacka for att ni kraver extra tester pa eran import. Hoppas att dom andra som importerar foljer dit exempel Det kanske har kommit nagot gott ur den har debatten 
|
|
|
|
« Senast ändrad: 02 Mar 2010, 15:11 av Anders Wizping »
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
Lars Andersson
Gäst
|
 |
« Svara #37 skrivet: 03 Mar 2010, 09:27 » |
|
Alla pratar nu om import av drottningar.
Jag tycker att det är dags att förklara syftet med import av drottningar, förmodligen parade och klara bara att sätt in i kupan.
Om man vill ta hem ägg istället, vad finns det för risker då.
Bästa alternativet förmodligen.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Simon Höjeberg
Antal inlägg: 170
|
 |
« Svara #38 skrivet: 03 Mar 2010, 09:49 » |
|
Glomde tacka for att ni kraver extra tester pa eran import. Hoppas att dom andra som importerar foljer dit exempel Det kanske har kommit nagot gott ur den har debatten  Toppen att ni för denna debatt så öppet, och i god ton. Misstänker att det finns många tysta åhörare, jag är en, som följer det som skrivs. Då jag är en "uppkommande" utan att ha något att bidra med i sak, finner jag det ändå mycket intressant. Heders, Anders och Mikael! Det kommer kanske också gott i att fler får upp ögonen för sina bins hälsotillstånd, och kollar för Nosema? Ha det gott!
|
|
|
|
|
Loggat
|
Bara döda fiskar flyter med strömmen...
|
|
|
Anders Wizping
Gäst
|
 |
« Svara #39 skrivet: 04 Mar 2010, 10:35 » |
|
Alla pratar nu om import av drottningar.
Jag tycker att det är dags att förklara syftet med import av drottningar, förmodligen parade och klara bara att sätt in i kupan.
Om man vill ta hem ägg istället, vad finns det för risker då.
Bästa alternativet förmodligen.
Jag kan inte komma pa nagra risker. Men ar ingen expert pa omradet. MVH Anders
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Anders Wizping
Gäst
|
 |
« Svara #40 skrivet: 22 Mar 2010, 15:23 » |
|
Hittade detta på Alternativ.nu Vet inte var det kommer i från. Det står bland annat att hela bisamhällen inte får importeras. Bara Drottningar är tillåtna.
|
|
|
|
« Senast ändrad: 22 Mar 2010, 15:30 av Anders Wizping »
|
Loggat
|
|
|
|
Mikael Engstad
Styrelsen

Inloggad
Antal inlägg: 1 832
|
 |
« Svara #41 skrivet: 22 Mar 2010, 15:41 » |
|
Va bra Anders, då vet vi att vi inte kan lita på information från alternativ.nu  Det finns en hel del sakfel i denna text, anmärkningsvärt många! SJV arbetar på att ta fram nya korrekta dokument i ämnet. Micke
|
|
|
|
|
Loggat
|
Einstein: "The more I learn, the more I realize I don't know. The more I realize I don't know, the more I want to learn."
|
|
|
|
|
|
|
|
|