Författare Ämne: Fruktos!  (läst 18651 gånger)

Biodlaren

• Gäst
Fruktos!
« skrivet: 25 jul 2003, 19:17 »
Jag är fortfarande lika nyfiken på det här med socker. Det borde väll gå med fruktos ändå. Viss honung kan ju inne hålla nästan 50% fruktos. Då borde man kunde ersätta lika lätt med fruktos under vintern!

Utloggad Bo-Göran Nilsson

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 1 311
Fruktos!
« Svar #1 skrivet: 02 sep 2003, 10:59 »
Jag tycker du skall ändra till dit verkliga namn. BGN.

Biodlaren

• Gäst
Åsikter!
« Svar #2 skrivet: 15 sep 2003, 22:13 »
Jo jag har förstått det! Som tur är så kan man ju ignorera din åsikt helt och hållet. Det är nämligen en av finesserna att ha ett forum på nätet att man kan vara anonym.  Det är ingen annan som har haft något problem med det mer än du! Var ligger då problemet egentligen? Precis!

Peter Grahn

• Gäst
Re: Åsikter!
« Svar #3 skrivet: 16 sep 2003, 10:21 »
Håller med BGN att man borde använda sitt riktiga namn.
Annars tar inte jag frågorna eller svaren seriöst...

Peter Grahn

Biodlaren

• Gäst
Problemet är löst!
« Svar #4 skrivet: 16 sep 2003, 15:00 »
Det är synd att man inte kan vara anonym utan att betraktas som oseriös. Jag trodde det var ett fritt val att ange sitt namn, om annat borde det anges när man registerar sig. Jag har fått ett flertal rekomendationer av en och samma person. Min erfarenhet av internet forums är den att ju friare det är att uttala sig ju större blir flödet av frågor och svar. Detta är en av de mer intoleranta sidorna. Därför har jag tagit beslutet om att säga upp mitt medlemskap eftersom folk uppfattar mig som oseriös. Den normalbegåvade ser därför också ett svar till denna sträng overflödig!
Mina frågor och svar får söka sig vidare.

Mats Andersson

• Gäst
Fruktos!
« Svar #5 skrivet: 21 sep 2003, 18:39 »
Det är nog inte bara en som tycker att det är bättre om man inte är anonym. Jag instämmer med Bo-Göran och Peter. Problemet med anonymitet på såna här ställen är att samtalstonen gärna urartar eftersom man slipper stå för det man säger.

Kallar man det här för "en av de mer intoleranta sidorna" har man inte sett mycket.

/Mats Andersson

Utloggad Dan Levin

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 332
Synpunkt från webmaster
« Svar #6 skrivet: 22 sep 2003, 09:27 »
Hej Bo-Göran och Maturedaddy och ni andra.

Man får faktiskt vara helt anonym i detta forum. Se under "Att registrera sig". Det är bara på "Medlemmarnas forum" det krävs att man registrerar sig med sitt rätta namn, och dessutom är medlem i Biodlingsföretagarna.

Problemet med anonyma inlägg är att detta främst är ett forum för yrkesbiodlare och blivande yrkesbiodlare. En företagare har inte råd att sätta sin familjs ekonomi på spel genom att ta emot råd av en okänd biodlare med noll eller mycket litet praktisk erfarenhet, eller av en som är nöjd med sina trågkupor och foderballonger. En hönseriägare skulle knappast använda råd från mig som har tre hönor, särskilt inte om mina inlägg var anonyma. Men alla måste börja någonstans, och alla har vi massor av frågor, och nya dyker hela tiden upp längs vägen. Och nybörjarens frågor kan vara väl så viktiga som någon annans.  Det är ju upp till var och en att bedöma värdet av de olika inläggen.

Mitt tips är att medlemmarna utnyttjar just "Medlemmarnas forum" lite mer. Där man kan diskutera precis vad man vill, men man får åtminstone ståta med sitt namn. Alla andra är fortsatt välkomna att diskutera biodling, anonymt eller inte, i de övriga forumen.

Dan Levin
webmaster@biodlingsforetagarna.nu