Hej Bo-Göran och Maturedaddy och ni andra.
Man får faktiskt vara helt anonym i detta forum. Se under "Att registrera sig". Det är bara på "Medlemmarnas forum" det krävs att man registrerar sig med sitt rätta namn, och dessutom är medlem i Biodlingsföretagarna.
Problemet med anonyma inlägg är att detta främst är ett forum för yrkesbiodlare och blivande yrkesbiodlare. En företagare har inte råd att sätta sin familjs ekonomi på spel genom att ta emot råd av en okänd biodlare med noll eller mycket litet praktisk erfarenhet, eller av en som är nöjd med sina trågkupor och foderballonger. En hönseriägare skulle knappast använda råd från mig som har tre hönor, särskilt inte om mina inlägg var anonyma. Men alla måste börja någonstans, och alla har vi massor av frågor, och nya dyker hela tiden upp längs vägen. Och nybörjarens frågor kan vara väl så viktiga som någon annans. Det är ju upp till var och en att bedöma värdet av de olika inläggen.
Mitt tips är att medlemmarna utnyttjar just "Medlemmarnas forum" lite mer. Där man kan diskutera precis vad man vill, men man får åtminstone ståta med sitt namn. Alla andra är fortsatt välkomna att diskutera biodling, anonymt eller inte, i de övriga forumen.
Dan Levin
webmaster@biodlingsforetagarna.nu