Jag, som är medlem i båda föreningarna, tycker det är mycket svakt av HF att blanda i något i honungen.
Honung som jag skördade i höstas har inre sternat än utan jag har ÄKTA flytande honung. Den gich åt på en gång. Jag tycker att den är väl så god som fast honung? ( Rallaros, vitklöver och honungs facelia som bina drog på). Den jag har kvar är skumhonungen så den är inte något rörd och inga sockerkristaller i. Enligt vad jag läst skulle den ha stelnat fort men är tjockflytande än och enligt min mening god.
Det är sådan honung som HF borde själja som flytande?
Det måste påstås att HF trots deras ädla syften inte klarar att vara biodlare och det är bara att beklaga att de har hjärtat på rätt plats.
Vi biodlare blandar inget i honungen, därför kallas det honunge.
Det vore bra om bina fick sticka dem så de lärde sig vad rätt är? Lägst bedrövligt HF med stor sjorg för oss BIODLARE som de företräder. Skamligt är det lägsta man kan säga. Jag tycker att det är förfalskning?
Själg nyslungad honung, ÄKTA flytande honung så kanske vanliga konsumenter får upp ögonen på vad god den är för att inte tala om vad konsumenten tycker. Min honung såldes som nyslungad och var flytande.