Författare Ämne: Honungsförfalskning??  (läst 26298 gånger)

Utloggad Calle Regnell

• Antal inlägg: 274
  • Honungsförsäljning pågår
    • Honungsringen
SV: Honungsförfalskning??
« Svar #15 skrivet: 01 jul 2009, 10:43 »
Honungsringen.nu

Kanske inte så fyllig information men en kontaktpunkt och epostadress!

Välkommen att höra av dig med frågor och förslag. Vi har pengar från EU-programmet för analyser och lite annat som kan behövas!

Calle Regnell
Ordförande

Daniel Pettersson

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 02 jul 2009, 08:23 »
Jag skulle vilja påstå att sidan www.honungsringen.nu inte finns då jag inte kan komma åt den från jobbet, hemifrån eller med mobilen samt att man inte får upp den på google... några tankar kring det?

Utloggad Per Wallstedt

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 12
« Svar #17 skrivet: 02 jul 2009, 16:37 »
Man kan fråga sig vilken Google du använder Daniel. Jag får direkt 114 förslag.

Per

Daniel Pettersson

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 02 jul 2009, 16:58 »
Dina 114 sökresultat är helt ointressanta i sammanhanget då jag inte är intresserad av antalet träffar man kan få på honungsringen på google.

Jag talade om deras hemsida, eller icke-existerande hemsida, som inte kommer upp på google vilket känns väldigt oproffsigt då ordföranden för den ekonomiska föreningen Honungsringen hänvisade mig till hemsidan för mer infomation. Jag hoppas att hemsidan kommer upp snart.
Jag ber dig att i framtiden läsa mina inlägg och försöka förstå vad det är jag menar så att vi slipper sådana här missförstånd.

mvh

/Daniel

Redigering: Stavfel

Utloggad Peder Lilja

• Antal inlägg: 796
    • kårstadhonung
« Svar #19 skrivet: 06 jul 2009, 12:30 »
Det måste ha blivit något fel då jag var inne på den för ett tag sedan, jag har mailat Calle Regnell och påpekat detta fel som är. Men det kanske du (Daniel) redan gjort då du var så snabb med att kritisera.....

Peder

Andreas Grönlund

• Gäst
« Svar #20 skrivet: 06 jul 2009, 22:03 »
Hej Peder
Jag håller helt med Daniel, och ej dig.

Jag har försökt komma in på den hemsida honungsringen påstår sig ha vid ett flertal tillfällen, men ej lyckats.
Att du Peder påstår att du lyckats gör ju inte dig till ett sanningsvittne i frågan. Vad menar du när du skriver "för ett tag sedan"? Förra året???

Att du mailat Calle Regnell verkar ju inte heller ha gjort saken bättre. Sidan existerar inte. Det är precis som en bok som någon stulit från biblioteket, den existerar inte längre.

Nej, säg inte att jag är snabb att kritisera. Jag har väntat i det längsta, och bör väl snarast efter dessa många långa veckor sägas vara den som är långsammast att kritisera... eller ???

David Nordin

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 06 jul 2009, 22:24 »
Jag kan bara backa upp Andreas i saken. Sidan existerar inte och det känns inte seriöst.
Att jag sedan kan googla fram att det nämnts en ekonomisk förening är ovidkommande - var finns informationen om verksamheten?

Utloggad Edward Warburton

• Antal inlägg: 413
  • Honung från Biodlarn i BÖNAN när björnen får välja
« Svar #22 skrivet: 07 jul 2009, 02:20 »
Gav bort en burk ny slungat honung till en kompis som kommer i från ett persiskt land.
Tack tack sa han med stora ögon och ett glatt leende.
Sen frågade han hur mycket honung det var i burken?
tjä jag tittade på burken som var välfylld och sa jag tror att det är ca:300 gr
Nej nej hur mycket honung är det i burken? frågade han igen, ??? tänkte jag  ???
I mitt hem land brukar honungen vara utspätt , 10% finaste , 20% bra , 30% vanligt honung.
Nej nej sa jag bara honung precis som biarna gör naturligt från kupan inga tillsatser , helt naturligt.! !
Ååå i mitt hem land är det här ovanligt och väldigt DYR .TACK SÅ MYCKET.!

Och jag som alltid har tyckt som nalle puh att honung är honung.

synd om de som vet annat.  :(
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Daniel Pettersson

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 07 jul 2009, 09:01 »
Jag kan bara backa upp Andreas i saken. Sidan existerar inte och det känns inte seriöst.
Att jag sedan kan googla fram att det nämnts en ekonomisk förening är ovidkommande - var finns informationen om verksamheten?

Precis en intresseförening som dessutom får EU-bidrag borde kunna visa upp något av sin verksamhet.

Till honungsringen: Behöver ni hjälp med er hemsida kan ni kontakta mig danielp83@hotmail.com

Utloggad Björn Jacobson

• Antal inlägg: 1 472
« Svar #24 skrivet: 07 jul 2009, 20:43 »
Calle, anlitar Du Daniel får vi en mycket proffsig hemsida.
Som betalning kan Du ge honom fritt medlemskap i H-ringen under livstid

Utloggad Torbjörn Jacobson

• Antal inlägg: 227
    • www.skogshonung.se
« Svar #25 skrivet: 07 jul 2009, 22:02 »
Kolla på www.skogshonung.se där har ni ett exempel på Daniels kunnande, sen tycker jag nog att den ekonomiska uppgörelsen bör ske mellan Honungsringen och den som fixar hemsidan utan innblandning från andra än den berör. ;)

För övrigt vore det intressant att veta vad du läst på Honungs ringens hemsida Peder
för jag kommer inte in heller. Känns som om Daniel vet vad han snackar om.
Det skall va gött och leva

Utloggad Calle Regnell

• Antal inlägg: 274
  • Honungsförsäljning pågår
    • Honungsringen
« Svar #26 skrivet: 08 jul 2009, 14:58 »
Honungsringen.nu har upphört att fungera pga strul vid byte av server. Den ska vara igång igen inom 24 tim frun nyss!
Calle R

David Nordin

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 08 jul 2009, 17:02 »
oavsett strul eller inte så bådar det illa om det inte finns ett uns av s.k. cache på honungsringen.nu hos någon av de större sökmotorerna.
Om det nu är så att det funnits en sida de senaste månaderna så behövs hjälp med design och grundläggande SEO (sökmotorsoptimering)

Daniel Pettersson

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 09 jul 2009, 10:55 »
Domänen är uppe nu dock ligger ingen sida där eller tja här är den otroliga koden på sidan som ligger "<HTML></HTML>" men det är ett steg i rätt riktning i alla fall.

/Daniel

Utloggad Björn Jacobson

• Antal inlägg: 1 472
« Svar #29 skrivet: 09 jul 2009, 19:40 »
Skulle det ine nu vara dags för en ny rubrik på ämnet
T.ex  " Honungsringens hemsida "