KARUSELL-SEPARATOR, Arne Ouroug's modell, avlägsnar vaxpartiklar och skum även i seg ljunghonung, lyfter honungen om ca en meter (sparar en pump), kör med 19 g, hög kapacitet, 3 - fas industrimotor ca 15.000.- + M
SJÖLIS HONUNGSLOSSNARE, handdriven modell, plastnålar avtäcker och "rör om" i varje cell så att även geléartad ljunghonung går lätt att slunga. Passar alla rammått (max hel-dadant). ca 13.000.- + M
THOMAS SIL CENTRIFUG, stabil 3 - fas modell, 2 hastigheter, kan köras med pump, lätt att finsilar uppvärmd honung eller även ljung, sil-säckar följer med, dessa finns fortfarande att köpa hos Swienty's. ca 14.000.- + M
MAXANT HONUNGSPUMP, kugghjulspump, 1 - fas motor, tillverkas fortfarande i USA ca 4.000.- + M
TAPPMASKIN NASSENHEIDER FILL UPP, köpt detta av Freddy Duve för mer än 10 år sen, aldrig använt, fortfarande originalförpackat! Min "Honigmerister" slutade fungera mitt i säsongen och jag lyckades reparera den innan Nassenheider kom.
Nypris minus 35 % = 16.000.- + M
RENT BIVAX, omsmält och finsilad = 100 % bivax, ingen kemisk varroabehandling på mer än 5 år, det finns några 100 kilo, köp minst 50 kg åt gången . pris gärna efter bud
e-post: martin.nehmann@telia.com Tel. 073 91 55 808 (ofta dålig täckning), men SMS-ar, så ringer jag upp dig senare