Ja,då. smh. kan inte ta hand om mer ägg än smh. har bin till. Detta finner jag självklart.
F.ö. finner jag forumet för bra för att tåla personliga påhopp.Anser att TJ skall hålla sin aggreationer för sig själv.
Anser även att TH har mycket god erfarenheti biodling.
Tack Björn för försöket att mäkla fred, då får du jobba dubbla skift! Och tack för (diagnosen) Det uppskattas. Hoppas att du har objektiva fynd, och har läst alla inlägg både här och på SBR,s forum, som har inkommit av den aktuella kollegan.
Tyvärr detta är bara ett exempel på onödig eskalerade ovetenskaplig debatt. Det var inte jag som började. Jag upplevde ofta att manen låg i bakhåll, för på SBR,s forum tog det honom exakt sju minuter att underminera min inlägg med ej korrekta påstående.
Olika åsikter måste få framföras under värdiga former, inga skrönor och osanningar för min del.
Jag föredrar alltid civiliserad, schysst och korrekt debatt. Det är viktigt att skapa en trevlig och tillåtande atmosfär.
Jag är både medveten, ödmjuk, lyhörd inför de många olika åsikter, och sätt, som biodlingen kan innebära och bedrivas på.
Jag vet inte, hur kan man få till stånd dialog, som kan leda till förståelse. När man blir medvetet motarbetad. Gång på gång upprepas i hans inlägg, osanningar, påstående och trams.
Jag tycker att han var sarkastisk. Hans inlägg var negativt laddade, inte inbjudande, till korrekt debatt. Det råder en ologisk ordning kunskapsmässig, sovel i teorin som i praktiken . Detta utgör sällan en grund för konstruktiv dialog.
Jag upplever och tolkar alla hans inlägg, i den här tråden som arroganta och respektlösa. Som har haft en enda avsikt, att på vaga grunder underminera min trovärdighet. Det är OSCHYSST spel och hård slag under bältet. När man utsatt för för aggression då svarar man med samma mynt.