Omröstning

Tycker Du mitt förslag är bra??

Bra förslag
5 (71.4%)
Mindre bra förslag
2 (28.6%)

Antal personer som röstat: 3

Omröstningen har avslutats: 20 jan 2003, 12:22

Författare Ämne: ÅM i Viebäck  (läst 21399 gånger)

Utloggad Lars Naimell

• Larna
  • Antal inlägg: 81
ÅM i Viebäck
« skrivet: 31 dec 2002, 12:22 »
Hej och god fortsättning!
Vi ska snart ha ett årsmöte i Viebäck - kan man inte lägga ut dagordning och andra redovisningar av vikt på dessa sidor? Det verkar ju vara ett mycket kompetent system - längst ner till höger på en del sidor har jag sett att man kan rösta - man kunde då tänka sig att en del frågor av vikt för BF var föremål för allmän röstning ( dvs de som är medlemmar och registrerade av administratören för dessa sidor får rösta ) - jag antar att en röstning kan vara hemlig ( dvs i den betydelsen att man inte ser resultatet av de tidigare röstande ) tills röstningen är avslutad. Man skulle öka demokratigraden högst väsentligt - det finns alltid medlemmar som har svårt att komma till Viebäck, men äve de kan då komma till tals. Man får då ett slags utgångsläge som man kan kalla föreningens förstahandsval - på ÅM kan man då slutligen ta ställning om stämman ska acceptera eller förkasta förstahandsvalet. Man kan tänka sig att förslagen är tillgängliga under perioden 1 jan till 21 jan - därefter blir resultatet tillgängligt för alla - samt styrelsen får chans att yttra sig om "menighetens tyckande" är bra eller dåligt. Hur som så kommer vi alla bättre förberedda till vårt ÅM - syftet ska ju inte vara att krångla till saker och ting - däremot kan själva ÅM gå mycket snabbt och alla beslut är välgrundade ( och "mer demokratiska" ).
Avslutningsvis - jag är mycket imponerad av detta forums layout - fast jag fattar inte alla "finesser" som BBCode m.m.
Gott Nytt År
Lasse Naimell i Motala

Utloggad Dan Levin

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 332
Om omröstningar
« Svar #1 skrivet: 01 jan 2003, 17:14 »
Hej Lasse Naimell

Tyvärr medger inte tekniken att en omröstning är dold eller att svaren visas vid ett senare tillfälle. Demokratin är direkt än så länge.

Just nu finns heller ingen avdelning öppen endast för medlemmar i Biodlingsföretagarna, men det går däremot lätt att ordna om det finns behov. Meddela mig i så fall.

Dagordning för årsmötet kommer på hemsidan så fort den är klar.

Hälsningar
Dan Levin, administratör av detta forum.

Utloggad Lars Naimell

• Larna
  • Antal inlägg: 81
Om krångliga koder m.m.
« Svar #2 skrivet: 01 jan 2003, 17:52 »
Hej Admin
Kan du inte förklara på en sida vad alla konstigheter betyder och vad som händer - resp. inte händer om man gör/inte gör någon markering -t .ex. ovan. Vad betyder Img och vad är det förskillnad på LIST och LIST=
mvh Lasse Naimell

Utloggad Dan Levin

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 332
Konstigheter
« Svar #3 skrivet: 01 jan 2003, 19:00 »
Hej Lasse.

Bra fråga.

Konstigheterna är HTML-kod som används för att formatera text m.m. Man måste alltså veta något litet om HTML om de skall fylla någon funktion. HTML är det fikonspråk som bygger upp hemsidor.

Ett par exempel; För att få fet stil markerar du en del av din text och klickar på B-et.

Img betyder image, bild, och används för att länka in en bild. Bilden måste finnas på internet, på en av dig känd adress.

Kort sagt, man behöver över huvud taget inte bry sig om dessa konstigheter.

Forumet som sådant är ju inte min skapelse, det är ett gratisprogram skapat av linuxfantaster. Som vanligt i datasammanhang så förstår inte skaparna av ett program hur användarna är funtade. De utgår från att alla biodlare kan HTML. Jag har försökt rensa bort alla finesser jag bara kunnat, men renare än såhär blir det inte på ett tag, förrän jag lärt mig php-programmering.

Under FAQ (Frequently Asked Questions, de vanligaste frågorna) högst upp på sidan kan du läsa lite mer om BBCode och HTML.

Hälsningar
Dan