Författare Ämne: Mellanväggar med paraffin i omlopp!  (läst 18766 gånger)

Utloggad Elin Andersson

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 82
Mellanväggar med paraffin i omlopp!
« skrivet: 16 okt 2017, 10:53 »
Hej!
Mellanväggar med hög paraffinutblandning är i omlopp.
Det har kommit till vår kännedom att bikupa.eu denna säsong sålt mellanväggar med hög andel paraffin. Om du har köpt mellanväggar därifrån, returnera dom. Vi vill starkt påtala vikten av att inte smälta ur och skicka till vaxrenseri. Att initialt begränsa spridningen är av största vikt i detta nu.
/Styrelsen

Utloggad Lasse Rosenquist

• Antal inlägg: 62
SV: Mellanväggar med paraffin i omlopp!
« Svar #1 skrivet: 18 okt 2017, 09:32 »
Varför inte be leverantören att begära tillbaks allt felaktigt vax, mycket är säkert sålt på faktura. Be samtidigt att få uppgift om hur mycket som sålts och vad som kommit tillbaks.
Det måste ligga i hans intresse att göra detta för att vi framöver ska våga lita på hans varor.

Utloggad Björn Jacobson

• Antal inlägg: 1 500
« Svar #2 skrivet: 18 okt 2017, 17:59 »
Lasse säger : ......."att vi framtiden skall kunna lita på honom"
Min fråga är om han inte med detta förbrukat sitt mandat.

Utloggad Lasse Rosenquist

• Antal inlägg: 62
« Svar #3 skrivet: 18 okt 2017, 21:10 »
Jo på sätt o vis är det väl så men dels kan han själv blivit lurad dels har väl både du och jag gjort misstag under resans gång och skulle vi vilja bli utkastade om nu vi inte var medvetna om felen när vi gjorde dem.

Så jag tycker fortfarande att han ska visa sin goda vilja och ta sitt förnuft till fånga. Så låt han rätta till eländet snarast. Eller är jag helt fel på det.

Utloggad Björn Jacobson

• Antal inlägg: 1 500
« Svar #4 skrivet: 19 okt 2017, 20:17 »
Ja.

Utloggad Elin Andersson

• Antal inlägg: 82
« Svar #5 skrivet: 19 okt 2017, 22:15 »
Hej!
Försäljaren av vaxet har blivit ombedd, och dessutom lovat, att kontakta alla biodlare som köpt vax från det aktuella partiet. För några dagar sedan hade detta inte skett, men säljare och köpare kan ju ha haft kontakt på köparens initiativ i frågan.

Utloggad Thomas Henriksson

• Antal inlägg: 480
« Svar #6 skrivet: 20 okt 2017, 13:48 »
På hemsidan eller i bloggen för återförsäljaren, så står inte en enda stavelse om det inträffade. Man kan ju tycka att det vore lämpligt att skyndsamt lägga upp någon info där. Det är nästan två månader sedan jag hörde om det första fallet med kakfall med mellanväggar därifrån 2017....