En tanke som slår mig är ändå kundbeteendet inklusive mina egna tonåringar
som inte längre orkar att använda sked och öppna en burk, är just detta med
klämflaskor.
Kolla i butiken får du se vad du hittar i en sådan förpackning, med det säger jag inte att det bara skall vara "lös" kläm honung endast i flaskor.
Men sylt och andra smaksättare är i klämflaskor idag
Akacia o tropical honung finns i dylikt också och gått helt ifrån burken, det har förmodligen ökat försäljningen.
inför stundande grillsäsong används dessa just i samband med pensling och marinering
det går ju förvisso lika bra med burk honung ocks med viss uppvärmning i vattenbad.
I grund o botten är vitsen att skapa förenkling utan viss honungskladd som uppkommer i burk varianter med skedar
Enklare att klämma på, MEN framför allt varför skall bara klämgrejjer finnas i affärn
vi utanför affärn kan göra vår egen variant och distribuera själv
Har själv sålt ruskigt många nalleflaskor med ny slungat, men vill hitta modell för att förädla den övriga honungsskörden som annars stelnar till.
Och under vissa förutsättningar så lyckas vi med det blomunderlag vi har så varför inte
definiera detta på ett sätt där vi kan bidra till honungsförsäljningen och alla BF:s medlammar
får tillgång till detta.
BF och intresserade gjorde ju en utveckling med EKOBI metoden och ympning som väldigt många kan vara tacksamma för idag inklusive mig själv
Varför inte ta flera nya steg

Eller är vi nöjd med det vi har? EKOBI metoden kanske kan utvecklas ett steg till.
Sorthonungsarbete pågår ju iockså ntensivt på sina håll för en fortsatt utveckling
Marknadsföring har jag kommenterat på annat håll i detta forum, varför inte skapa förutsättningar för detta med definition av honung i flaska eller vad vi nu kan kalla detta.