Fortsätter man och läser nya Gadden och reflekterar över
studieresan i Finland som beskrivs så verkar deras honungsberg INTE
påverka dessa biodlare som är med i reportaget, de har skapat sin egen identitet, marknad och tilltro till sin egen förmåga att ordna försäljningen
Inom vårt land så har vår eminenta svenska honungen fallit i glömska pga
anonymitet, jag bara säger "var är den utåtriktade marknadsföringen"
Kolla hyllan på en välsorterad handlare och betänk vilken honung som redan med etiketten berättar något vid första anblicken
Dra dina slutsatser om den svenska honungens profilering visst är den anonym.
Vi måste få ut våra egna värden till kunderna, det talas om sorthonung t ex
det mesta av sorthonung är invandrad, varför

Kan vi inte, eller vågar vi inte eller vill vi inte eller är vi för små ??
DÄR finns ett samverkan område mellan biodlare.
Landskapshonung är ett samverkans exempel, borde vara möjligt
att utveckla vidare med fler variationer förutom vilken geografi som
honungen kommer ifrån, men det kanske är för större producenter .....?