Författare Ämne: Försäkring  (läst 4888 gånger)

Utloggad Maria Holmberg

• Antal inlägg: 4
Försäkring
« skrivet: 05 maj 2017, 07:54 »
Jag har en fråga angående försäkring, är det någon som har företagsförsäkring på era biodling eller någon annan typ av försäkring? Nu tänker jag inte på SBR försäkring för yngelröta utan en mer företagsförsäkring/ansvarsförsäkring typ. Jag har haft kontakt med Länsförsäkringar och det verkar vara svårt att försäkra biodlingen i mitt företag. Hur gör ni andra?

Utloggad Fabian Lindhe

• Medlem i Biodlingsföretagarna
  • Antal inlägg: 63
SV: Försäkring
« Svar #1 skrivet: 05 maj 2017, 16:43 »
Jag hade länsförsäkringar men det gick inte att få raka svar från dem, tog dina försäkringar istället . Jag har ju en gårdsförsäkring och de hade inga problem med att stöldsäkra mina bisamhällen, det var en kul diskussion om att saker måste vara inlåsta men de menade att det var ok att ha bina ute eftersom det är där de ska vara.

Utloggad Thomas Henriksson

• Antal inlägg: 427
« Svar #2 skrivet: 05 maj 2017, 18:24 »
Även IF försäkrar biodlingsföretag. Men, med tanke på en ökande omfattning av stölder av bisamhällen i södra Sverige, så överväger jag att återgå till Länsförsäkringar, även om jag instämmer med Fabian. Mig veterligt är det idag enbart Länsförsäkringar som kan ersätta just stöld av bisamhällen.

Utloggad Björn Flood

• Antal inlägg: 19
« Svar #3 skrivet: 05 maj 2017, 18:35 »
Länsförsäkringar har klarat uppgiften hos mig.

Utloggad Thomas Henriksson

• Antal inlägg: 427
« Svar #4 skrivet: 05 maj 2017, 18:50 »
Mig veterligt är det idag enbart Länsförsäkringar som kan ersätta just stöld av bisamhällen.

Om man alltså saknar den gårdsförsäkring Fabian nämner. Har man en sådan kan stöld av bisamhällen säkert ingå hos andra bolag än Lf också.

Utloggad Maria Holmberg

• Antal inlägg: 4
« Svar #5 skrivet: 08 maj 2017, 07:54 »
tack för alla svar  :)