Pratade med en kille från Lettland som bor i Sverige och gärna jobbar med biodling i sommar/Håkan:
- Sommar jobb som biodlaren's assistent -
Hej! Jag heter Oleg Lisovski och jag kommer från Lettland. I Sverige bor jag som student och pluggar kemi vid Uppsala Universitet (kemi för förnybara energikällor). Under denna, sista termin skriver jag en uppsats om cyanobacteria som producerar väte.
Vid sidan om studier blev jag intresserat av biodling och vill gå vidare i praktiken för att bestämma om det är någonting för mig i ett långsiktigt perspektiv. Jag har visst teoretiskt kunskap om bina och biodling (som jag har fått från fackliteratur och filmer) och har förståelse om hur ett bisamhälle utvecklas under året och hur man ska ta hand om det. Jag tycker också att mitt engagemang, erfarenhet av labarbete samt kemikunskap kan bli ganska nyttigt.
Tycker ni att vi kan samarbeta - hör av sig till oleg.lisovski@gmail.com eller 0739714294. Svenska lärde jag utan några kurser, endast med läroböcker, så jag skriver/läser mycket bättre än jag talar. Ifall ni ringer, varsågod tala engelska. Jag är också flexibel att resa, det kan vara både Uppland och ett annat ort i Sverige.
Med vänlig hälsning
Oleg